Nem a világ vége, ha nem szereted a zöldségeket, de azt tudnod kell, hogy nagyon sok értékes tápanyagtól és vitamintól fosztod meg így a szervezeted!
Ezek a kiemelkedően magas rost, vitamin és ásványi anyag tartalommal rendelkező élelmiszerek ugyanis kulcsfontosságú szereplői egy kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásnak, illetve diétának és egészségmegőrzésnek.

Ezért azt javaslom, hogy fokozatosan vezesd be őket az étrendedbe, és szoktasd rá magad a rendszeres fogyasztásukra.
A jó hírem az, hogy így sokkal energikusabb, egészségesebb leszel, és hidd el idővel élvezni is fogod a fogyasztásukat. Lehet, hogy ez nem egyik napról a másikra fog bekövetkezni, de számos olyan konyhatechnikát és mentális trükköt lehet alkalmazni, amivel megkönnyítheted ezt a folyamatot.

A zöldségevés előnyei

Sokszor hallottad, hogy a „zöldséget mindig meg kell enni”? És mekkora igazság ez…de azt tudod miért?
Elárulom a 3 alapvető okát:
1. A zöldségek hasznos tápanyagokat tartalmaznak és táplálóak!
Nemcsak nagyobb adagot fogyaszthatsz belőlük, mint mondjuk egy péksüteményből, de sokkal több rostot, egészséges zsírokat, fehérjéket, minőségi szénhidrátokat, vitaminokat és ásványi anyagokat is biztosítanak.
Számos kutatás bizonyítja, hogy a zöldségek fogyasztása elősegíti a jóllakottság érzetét, ezáltal kevesebb kalóriát fogyasztunk, így a diéta számára is kedvező.
2. A zöldségek segítik az emésztést!
Ezt a hatását a magas rosttartalmának köszönheti. A rostok a növények úgynevezett emészthetetlen részei, hosszabb ideig tartózkodnak az emésztőrendszerben, ezáltal biztosítva a jóllakottság érzetét. Továbbá amolyan tisztítóként segítik a rendszeres székletürítést is.
Sajnos nagyon kevés rostot fogyasztunk manapság. Ez főként az előre csomagolt, feldolgozott élelmiszerek túlfogyasztásának köszönhető, amelyek szinte rostmentesek, a rostban gazdag gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák és hüvelyesek fogyasztását pedig minimalizáljuk. Pedig ennek fordítva kellene lennie!!!
3. A zöldségek sokoldalúan felhasználhatóak és változatossá teszik az egészséges étkezést!

Hogyan készítsük el a zöldségeket?

Rengeteg zöldségféle van, és mind-mind különböző ízűek, így van választék bőven.
Ha még nem szereted őket, vagy nincs kedvenced, akkor kísérletezhetsz bátran!

Népszerű zöldségek:
• Leveles zöldségek (spenót, kelkáposzta, saláta félék)
• Keresztesvirágú zöldségek (brokkoli, karfiol, kelbimbó)
• Hagymafélék (fokhagyma, hagyma, póréhagyma)
• Gyökérzöldségek (édesburgonya, sárgarépa, paszternák, zeller, retek)
• Tökfélék (uborka, tök, cukkini)
• Burgonyafélék (padlizsán, paradicsom, burgonya, paprika)
• Hüvelyesek (fekete bab, vesebab, zöldbab, szójabab, lencsék)

Kísérletezz a főzési technikákkal!
Amit jobban szeretsz! Főzni, párolni, grillezni, sütni… bármelyiket választhatod, a lényeg, hogy ne olajban és zsírban tocsogjon! DE!!!Próbálj meg azért minél többet nyers állapotban fogyasztani!
Használj különböző fűszereket! Készíts joghurtos önteteket, szószokat!
A lehetőségek tárháza határtalan!

Néhány praktika, hogy zöldségeket csempéssz az ételeidbe:

Adj pürésítve zöldségeket a tésztákra kerülő mártásokhoz!
Keverj karfiolt a tört burgonyához vagy a rizshez!
Keverj spenótot, répát, salátaféléket a turmixodhoz!
Adj cukkinit a tócsi vagy palacsintatésztához, illetve a zabkásához!
Tegyél gombát a pizzádra!
Keverj spagettire vágott cukkinit a tésztához!
Tegyél sárgarépát a fasírthoz!

De sorolhatnám holnapig a trükköket, amikkel kicsit becsaphatjuk az ízlelőbimbóinkat és mégis becsempészhetünk egy kis zöldséget a mindennapjainkba.

Friss vagy fagyasztott zöldséget vegyek?

A friss a legjobb választás. Amikor a tökéletes termékeket keresed, akkor ne azt nézd, hogy girbegurba vagy kissé rücskös, hanem válassz olyan zöldségeket, amelyek nem penészesek, fonnyadtak és élénk színűek! Lehet, hogy girbegurba, de legalább nincs agyonkezelve szir-szar vegyszerekkel!

Ha frissből nem találsz megfelelőt, akkor vegyél fagyasztottat!
A fagyasztott termékek alapvetően friss termékek, amelyeket különböző technológiákkal hirtelen lefagyasztanak, így “zárják be” az összes értékes vitamint és ásványi anyagot.

Ha javasolhatom, akkor a konzerv zöldségeket kerüld! Ezekhez gyakran adnak cukrokat, sót, tartósítószereket és egyéb mesterséges anyagokat. Ráadásul ez a megőrzési folyamat számos értékes tápanyagot lebont.

Kis kreativitással és ravasz technikákkal meglátod, hamar hozzá tudod magad szoktatni a zöldségfogyasztáshoz!

Készen állsz tapasztalatot szerezni?

➺ Nika FittLie táplálkozási program®
➺ Táplálkozási Tanácsadó
➺ Dietetikus
➺ Egészségmentor
✎ Blogger
✒Online személyre szabott étrend

© 2018 Nika-fittlife táplálkozási program
Heblinger Nikolett  - Táplálkozási tanácsadás

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.

JOGI NYILATKOZAT

Adatvédelem: A feliratkozáskor és/vagy megrendeléskor kapott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át. Bővebben:
https://nika-fittlife.hu/at/