Mivel végre itt van a tavasz és a jó idő, ezért egyre többen kelnek útra, akár csak egy rövid kirándulás erejéig, akár egy hosszabb utazásra…és hát hamarosan itt lesz a nyár is, amikor is nagyon sokan utaznak.
Ezért ma arról szeretnék írni, hogy hogyan is oldjuk meg, hogy utazás/kirándulás közben is egészségesen tudjunk étkezni, és ne az első szembejövő gyorsétteremben kössünk ki.

5 tipp az egészséget étkezéshez, melyet utazás közben is bevethetünk

1. Hatványozottan igaz, hogy kerüld a hozzáadott cukrot tartalmazó ételeket, illetve a sok sót tartalmazó élelmiszereket!
Bizonyára gyors megoldás a csoki, müzli, energiaszeletek, kekszek, ropik, mogyorók és egyéb sós, illetve édes nassolnivalók bedobálása a táskánkba, de egészségesnek egyáltalán nem mondható.
És most nem feltétlen arra gondolok, hogy hizlalnak vagy sem, mert olykor-olykor egy életmódváltásba beleférhetnek. DE! Ezek az alkalmak ne az utazások idejére essenek. Miért mondom ezt?
Mert pl. a túl sok só növeli a szervezet vízvisszatartását, ami hosszú utazásoknál, mikor sokat ülünk, ödémák kialakulásához vezethet. Ezért ne sós ropival vagy sós mogyoróval próbáljuk csillapítani az éhségünket, mert tovább fokozhatjuk ezt a vízvisszatartást.
A hozzáadott cukrot tartalmazó nassok pedig vércukorszint ingadozást okozhatnak, aminek következtében idegesek, feszültek leszünk…gondolom senki sem akar egy idegbeteggel együtt nyaralni?! 

2. Tarts magadnál egészséges snackeket!
Az ideális snack tartalmazzon valamilyen sovány fehérjét, teljes kiőrlésű gabonát, gyümölcsöt vagy zöldséget.
Ne feledd azonban, hogy egy ilyen snack nem ér fel egy teljes értékű étkezéssel, és nem tartalmazhat 200 kalóriánál többet!
Kerüld a feldolgozott élelmiszereket, a cukros süteményeket és a cukorkákat, helyette fogyassz rostban és fehérjében gazdag dolgokat, hogy megfelelő energiával lássanak el!
Jó megoldás lehet pl. egy cukormentes fehérjeszelet vagy só nélküli köles golyó rágcsálása. De a friss gyümölcs, zöldség vagy a hozzáadott cukrot nem tartalmazó aszalványok, görög joghurt, sajtok és só nélküli magok is remek alternatívák lehetnek ilyen alkalmakkor. Ezek kellemesen eltelítenek, és ki fogjuk bírni a következő rendes étkezésünkig az utat. De mi magunk is készíthetünk finom száraz süteményeket, egészséges hozzávalókból, amit aztán magunkkal tudunk vinni az útra.
A diófélék azért különösen jók, mert egészséges zsírokat, fehérjét és rostot is tartalmaznak, viszont arra figyelni kell, hogy magas kalória értékkel bírnak, így korlátozni kell a beviteli mennyiséget (egy maroknyi kb.).

3. Fogyassz alacsony cukortartalmú, alkoholmentes italokat!
A hidratálás az utazás során kulcsfontosságú. A víz a legjobb választás, de ha valami más ízre is vágysz, akkor fogyassz cukormentes kávét, teát vagy hozzáadott cukor nélküli 100%-os gyümölcsleveket, zero kalóriás italokat!
Mindannyian tudjuk, hogy pl. a repüléstől való szorongásra jó tud lenni egy kis alkoholos ital, de a legjobb elkerülni ezeket, mivel dehidratál, és megzavarhatja az étvágyat jelző receptorainkat.

4. Egyél sovány fehérjében és sok zöldségben gazdag ételeket!
Ha étterembe mész, akkor rendelés előtt érdeklődj az adott étel után!
Kerüld a túl zsíros, vagy zsírban sült ételeket, mivel ezeket nehezebb megemészteni, és szintén cukoringadozáshoz vezethet, különösen hosszan tartó üléssel együtt járó utazásnál.
Ehelyett válaszd a roston sült ételeket, a salátákat és a jó minőségű gabona köreteket!

5. Dobozolj!
Végül a legkézenfekvőbb dolog, de nyilván ez csak rövidebb kiruccanásoknál kivitelezhető teljes mértékben, vagy azoknál, akik nagyon fanatikusak…hogy otthonról visszük magunkkal az ételeinket! 
Tény és való azonban, hogy ha szeretnénk utazásaink alkalmával is kordában tartani az étkezéseinket, akkor erre az otthon elkészített, majd bedobozolt ételek jelentik a megoldást. Persze azért 24 órás útra, 40 fokban ne vigyünk magunkkal tejfölös uborkasalátát, mert akkor borítékolhatjuk a nyaralás idejére a rosszul létet!

Készen állsz tapasztalatot szerezni?

➺ Nika FittLie táplálkozási program®
➺ Táplálkozási Tanácsadó
➺ Dietetikus
➺ Egészségmentor
✎ Blogger
✒Online személyre szabott étrend

© 2018 Nika-fittlife táplálkozási program
Heblinger Nikolett  - Táplálkozási tanácsadás

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.

JOGI NYILATKOZAT

Adatvédelem: A feliratkozáskor és/vagy megrendeléskor kapott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át. Bővebben:
https://nika-fittlife.hu/at/