Elég megosztó témát hoztam ma fel, ugyanis azok között, akikkel beszélgettem erről a cikk megírását megelőzően, két tábort állíthatnék fel. Az egyik tábor teljes mértékben édesség ellenes volt (vagy csak ezt mondta) a másik szinte minden nap adott a gyermekének valami nassolni valót.

Én személy szerint a mértékletesség híve vagyok. Amin nagyon meglepődtem, hogy ezen a véleményen csak nagyon kevés anyuka volt.

Szóval én nem azt mondom, hogy soha ne adjunk édességet a gyereknek, de azért tudjuk a mértéket, és a mindennapos nassolásra inkább válasszuk a gyümölcsöket, zöldségeket.

Véleményem szerint ez a mai fogyasztói társadalom rontott el mindent, hiszen gondoljunk csak bele nagyszüleink, dédszüleink idejében hol volt még ekkora választék az üzletek polcain? Megmondom én. Sehol! Sőt még ilyen-olyan hiper-szuper market sem volt sehol.

Ebben a bőségzavarban a gyerekeknek is több esélyük van rossz ételekhez nyúlni, de egyre kevésbé táplálkozni. Mit is jelent ez? Egy kutatás kimutatta, hogy a mai gyerekek sajnos egyre rosszabbul tudják hasznosítani az olyan létfontosságú elemeket, mint a D-vitamin és a kálcium. És ez nagymértékben a túlzott cukorfogyasztásnak köszönhető. Nem véletlenül van ennyi tápanyaghiányos felnőtt és gyerek.

A jó hír viszont az, hogy ezen lehet változtatni, és mi szülők a jó példamutatással képesek is vagyunk erre.

Köztudott, hogy a gyerekek nagyon válogatósak tudnak lenni, főleg ha zöldségről és gyümölcsről van szó. Félelmetes, de a gyerekek 93%-a nem eszik elegendő zöldséget, 60%-uk pedig megfelelő mennyiségű gyümölcsöt. Ennek pedig az az oka, hogy hozzá vannak szoktatva a mesterséges, műanyag ízekhez, így egy szimpla gyümölcs már nem tud nekik akkora élvezetet adni, a zöldségről pedig már nem is beszélve.

Nyilván rákényszeríthetjük a gyereket, hogy „Márpedig megeszed a vacsora mellé azt a nyamvadt tál zöldséget!”, de tudjuk, hogy ennek mi lenne a következménye?! Még nagyobb ellenállás.

Ehelyett inkább példamutatással próbáljuk rávenni az egészségesebb táplálkozásra. Hiszen, ha azt látja, hogy a szülei is sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, akkor neki is ez lesz a természetes. Ellenben, ha azt látja, hogy anya vagy apa is inkább a csokit, chipszet, kólát tömi, akkor ő is azokhoz fog nyúlni.

Azt javaslom, hogy az édességfogyasztást próbáljuk meg minimalizálni, mondjuk, szorítsuk vissza csak heti két alkalomra, ennyi még beleférhet.

A mérsékelt szintű korlátozás eredményesebb, mint a teljes megvonás! Más szóval egy gyengéd, irányító kéz inkább lesz hatásos, mint egy vasököl.

Készen állsz tapasztalatot szerezni?

➺ Nika FittLie táplálkozási program®
➺ Táplálkozási Tanácsadó
➺ Dietetikus
➺ Egészségmentor
✎ Blogger
✒Online személyre szabott étrend

© 2018 Nika-fittlife táplálkozási program
Heblinger Nikolett  - Táplálkozási tanácsadás

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.

JOGI NYILATKOZAT

Adatvédelem: A feliratkozáskor és/vagy megrendeléskor kapott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át. Bővebben:
https://nika-fittlife.hu/at/