Szerintem sokak számára ismerős az a kép, mikor… elhatározod, hogy, na akkor mostantól egészségesebben fogok élni, étkezni. El is tervezed, hogy a bevásárlásokat is ennek tükrében fogod megtenni. Aztán mégis történik valami! Minden szembejövő dolgot belepakolsz a kosarába, mert éppen akciós, mert megszokásból, mert a szomszéd Mari néni azt mondta, mert a gyerek szereti, jajj, hát azt meg apuka szereti, és hát ő nem diétázik, és nem is látszik meg rajta az a tábla csoki! Szóval ugyanúgy megveszel mindent, amit nem akartál! Aztán otthon szidod magad, hogy megint megvettél mindent, amit nem akartál, ami meg kellene az nincs. Ennek örömére, mert így akkor már persze megint nem tudod elkezdeni azt a fránya diétát, megeszed azt a tábla csokit, amit amúgy apukának szántál!…ismerős a story? ☺

A bevásárlás nehéz feladat, főleg életmódváltás kezdetén, de sokszor a legszervezettebb emberek is elcsábulnak. Egészségtelen élelmiszerek várnak minden egyes sorban, sőt még a kasszánál is csoki hegyek sorakoznak, akik szinte kérik, hogy „Vegyél meg, tőlem nem lesz semmi bajod!” Ennek elkerülésére javaslom én, hogy mindig bevásárló listával menj vásárolni!!! Egy ilyen lista azért is hasznos, mert célirányosan tudsz közlekedni a boltban, és segít az egészséges táplálkozási tervedhez való ragaszkodásban. Mellesleg költséghatékony is tud lenni, mivel csak azt veszed meg, amit felírtál!

Az alábbiakban szeretnék néhány tippet megosztani veletek, hogy egy ilyen „egészségtudatos bevásárló listát”, el tudjatok készíteni, illetve a bevásárlásotok is hatékonyan tudjon működni.

 

  • Tervezz előre!

 

Ha egy hétre előre megtervezed, hogy mit szeretnél enni a következő héten, és ahhoz mérten írsz bevásárló listát, akkor elkerülheted, hogy felesleges dolgokat vásárolj össze. Továbbá, ha csak egészséges dolgokat tartasz otthon, akkor kevésbé tudsz elcsábulni.

Egyébként valahol olvastam, hogy tanulmányok is kimutatták, hogy azok, akik előre megtervezik az ételeiket, egészségesebbek és kevésbé túlsúlyosak. Na, jó azért ezt annyira nem kell komolyan venni, csak érdekességképpen írtam le.

 

  • Tarts készletnyilvántartást!

 

Ha valami elfogyott azt jegyezd fel, hogy a következő bevásárlás alkalmával ne maradjon el. A használt élelmiszerek nyomon követése, valamint az új, egészséges ételek, amelyeket ki szeretnél próbálni, mind felkerülhetnek erre a listára, így megkönnyítheted a heti/havi bevásárlásaidat.

 

  • Ne akarj mindent egyszerre beszerezni!

 

Amikor eltervezed, hogy életmódot váltasz, és szeretnél egészségesebb élelmiszereket beszerezni, akkor is apránként haladj. Elegendő első körben a legalapvetőbb dolgokat megvenni, aztán utána ráérsz mindig 1-1 új dologgal kísérletezni.

 

  • Legyen rendszer a bevásárló listádban is!

 

A megvásárolni kívánt élelmiszereket rendezd kategóriák szerint, különítsd el a tejtermékeket, húsokat, zöldségeket, gyümölcsöket, stb. Így, a bevásárlások alkalmával időt is spórolhatsz, mert nem kell a listádról vadászgatni, hogy akkor már mit tettél és mit nem tettél a kosaradba?! A listád szekciókba rendezése segít hatékonyabban vásárolni és minimálisra csökkenteni az impulzus vásárlási esélyeit is. Javaslom, hogy snack és nasi kategóriát ne hozz létre, amennyiben fogyás a célod, bár azért szerencsére ma már kaphatóak egészséges, alakbarát nassolnivalók is.

Én amúgy általában mindig ugyanabban az üzletben vásárolok, így tudom, hogy melyik részleg hol található az adott boltban, így eleve úgy írom a listát, hogy ne kelljen ide-oda ugrálnom, hanem adott útvonalon tudok haladni. ☺

 

  • Fókuszálj az egészséges dolgokra és ragaszkodj a tervedhez!

 

A listádon kizárólag egészséges alapanyagok szerepeljenek, és ragaszkodj is ahhoz, hogy csak azt vedd meg, amit előre feljegyeztél! Ha pedig tudod, hogy a bolt bizonyos részlegei veszélyesek rád nézve – pékáru, édesség – akkor azokat nagy ívben kerüld el! ☺ Ha pedig valami elvonja a figyelmedet és meg akarod vásárolni, akkor előtte tedd fel magadnak a kérdést, hogy „Valóban szükségem van erre? Megfelel az étkezési tervemnek? „

Ha a fenti javaslataimat betartod, akkor már egy lépéssel előrébb kerültél, hogy egy egészségesebb és élhetőbb útra lépj! Következő bejegyzésemben ennek az életmódnak az elindulásához fogok egy listát hozni, ami olyan élelmiszereket tartalmaz majd, melyeket nyugodt szívvel pakolhatsz a kosaradba! 😉

Készen állsz tapasztalatot szerezni?

➺ Nika FittLie táplálkozási program®
➺ Táplálkozási Tanácsadó
➺ Dietetikus
➺ Egészségmentor
✎ Blogger
✒Online személyre szabott étrend

© 2018 Nika-fittlife táplálkozási program
Heblinger Nikolett  - Táplálkozási tanácsadás

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.

JOGI NYILATKOZAT

Adatvédelem: A feliratkozáskor és/vagy megrendeléskor kapott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át. Bővebben:
https://nika-fittlife.hu/at/