A nassolás alapvetően egy rossz szokás. A legtöbb ember a snackeket a sütikkel, csokikkal, édességekkel kapcsolja össze, vagy a meggondolatlan össze-vissza evéssel.

Ha pedig éppen megpróbálsz lefogyni, akkor feltételezheted, hogy a snackek bombaként fogják romba dönteni az egészséges táplálkozási tervedet – de nem kell, hogy így legyen! Egy egészséges táplálkozás valóban segít leküzdeni a sóvárgásokat és megvéd a túlevéstől, de bele kell, hogy férjenek néha a szigorú diétákban amúgy helyt nem kapó étkezések is.

A legfontosabb az egészséges táplálkozási szokások kialakítása, hogy mellette élvezhesd azokat az ételeket is – bűntudat nélkül –, melyekről úgy gondolod, hogy „csalókaják”, és hogy ezzel ne szabotáld a diétádat. Meg kell találni tehát a helyes utat, az arany középutat!

A kérdés már csak az, hogyan illeszthetők be a nassolnivalók egy egészséges étkezési tervbe?

A snackeket nem kell az étkezésükből kiszorítani, vagy csalókajáknak titulálni, sőt valójában egy egészséges táplálkozási terv fontos része kell, hogy legyen.
A harapnivalók célja, hogy a szervezetet rövid ideig ellássák tápanyaggal. Ezt szem előtt tartva, itt is a rostok, az egészséges zsírok és a fehérjék fogyasztására összpontosítsunk, hogy a szervezetben a vércukor egyensúly rendben legyen.

Ahelyett, hogy teljesen kiiktatnád ezeket az ételeket, keress olyan snackeket, amelyek támogatják az egészséges étkezési céljaidat.
A szakemberek is azt ajánlják, hogy az embereknek normál esetben három főétkezésre és két kisebb étkezésre van szükségük, naponta. Ez biztosítja, hogy a normál táplálkozási ritmus meglegyen, ellát kellő energiával és garantálja, hogy két étkezés között nem leszünk farkas éhesek.

Élvezd tehát a tápanyagban gazdag ételeket, kombináld őket megfelelően és akkor garantálom, hogy nem fognak semmilyen diétában gondot okozni!

Hogyan válasszunk egészséges snackeket?

Amikor rád tör a egészséges snacknassolhatnék, akkor gyanítom, hogy nem a natúr joghurt vagy a humusz fog legelőször eszedbe jutni?! 🙂
Ezért fontos előre megtervezni a rágcsálnivalókat is, amikor összeállítod a heti étkezési tervedet, így nem fogsz kísértésbe esni az első szembejövő táblás csokinál, mert mindig lesz nálad valami egészséges harapnivaló. 🙂

A főtt tojással vagy egy marék mandulával történő snackelés egyszerű módja lehet az éhség leküzdésének, és így extra fehérjét is adsz a szervezetednek. De persze nem ilyen nassolnivalók jutottak először az eszedbe, nem igaz? Na ezért van az, hogy az emberek valami ördögtől valónak tartják a nassolást! Az ilyen rágcsálnivalókat pedig nem sorolják a snackek közé! 🙂 Pedig bármi, amit köztes étkezéskor beviszünk az snacknek minősül…legyen az egészséges főtt tojás vagy egészségtelen táblás csoki!

Na de mi van akkor, ha mégis kísértésbe esel és rohadtul rá sem bírsz nézni arra a tojásra, almára vagy mandulára? Mert annyira, de annyira csábít az a fránya 1 literes csoki fagyi ott a mélyhűtődben?!

 

A következő tanácsokat hoztam erre:

1. Kérdezd meg magadtól, hogy valóban szükséged van arra a fagyira? Tényleg éhes vagy annyira, hogy elcsábulj, aztán megéri-e, hogy utána állandó szénhidrát éhséged legyen, amit hetekig tartott legyőznöd?

2. Győződj meg róla, hogy nem csak egy egészségtelen szokásod akar újra eluralkodni rajtad, ami a mindennapjaid része volt. Pl. valóban enni akarod azt a tejszínhabot reggel a kávéddal vagy csak a megszokás miatt nyomod teli a csészédet?

3. Ne várd meg, míg totális éhség tör rád, ne koplalj! Az éhség ugyanis arra késztet bennünket, hogy impulzív döntéseket hozzunk, ami persze nem a legegészségesebb étel lesz, hanem az, amit a leggyorsabban elérünk.

4. Időre van szüksége a szervezetnek, hogy a teltségérzés elfogja, ezért olyan snackeket keress, amelyeket nem lehet túl gyorsan lenyomni a gyomorba! 🙂

5. Ne tarts otthon édességeket! Ha van otthon ilyen egészségtelen nassolnivaló, akkor nehéz lesz ellenállni, mert folyton ott lesz a kísértés!

 

Ne felejtsd el, hogy bizonyos ételek nem egészen egészségesek, annak ellenére, hogy ezt állítják róla!

Figyelj oda, hogy

• A “Zsírmentes” vagy “cukormentes” ételek nem feltétlen egészségesek. Általában, ha a zsírt eltávolítják vagy csökkentik egy termékben, akkor vagy cukorral, vagy más olyan adalékanyaggal pótolják, amelyek nem éppen jótékony hatásukról híresek. A cukormentes snackeket pedig a legtöbb esetben mesterséges édesítőszerekkel tömik tele, legtöbbször aszpartám vagy szukralóz formájában.
• Mindig nézd meg a termék összetevőit. Ha a zacskó felét az összetevők listája teszi ki, akkor rakd is szépen vissza a polcra. Nem kell semmivel mérgezni magunkat!
• Kerüld az adalékanyaggal, színezőanyaggal, tartósítószerrel telenyomott szemeteket!
• Ne fogyassz mű dolgokat, mint. pl. chipsek!
• Mindig az a legjobb választás, amit te készítesz el otthon! És ez a legfontosabb mondat az egész mai posztomban!!!

Jó, ha tudod, hogy még a legegészségesebb ételek is szabotálni tudják a diétát, ha nem figyelsz az adagokra!

Készen állsz tapasztalatot szerezni?

➺ Nika FittLie táplálkozási program®
➺ Táplálkozási Tanácsadó
➺ Dietetikus
➺ Egészségmentor
✎ Blogger
✒Online személyre szabott étrend

© 2018 Nika-fittlife táplálkozási program
Heblinger Nikolett  - Táplálkozási tanácsadás

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.

JOGI NYILATKOZAT

Adatvédelem: A feliratkozáskor és/vagy megrendeléskor kapott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek nem adjuk át. Bővebben:
https://nika-fittlife.hu/at/