Ahogy ígértem, akkor a mostani bejegyzésemben abban fogok nektek segítséget nyújtani, hogy életmódváltásotok kezdetén, illetve alatta milyen élelmiszereket érdemes használnotok.

De először arról szeretnék írni, hogy mi az, amit mindenképp hagyjatok el.

Az első és legfontosabb, hogy a finomított cukrok és a fehér liszt kikerüljön a konyhátokból. Ezekben az alapanyagokban semmi olyan érték nincs, amire a szervezetnek szüksége lenne. Nagyon rossz szénhidrátforrások, iszonyatosan megdolgoztatják a szervezet cukorháztartását, és egészségkárosító hatásuk is jelentős. Ezen kívül javaslom, hogy az agyon feldolgozott, ízfokozós, tartósított, aromás, színezékes termékeket is kerüljétek el messziről.

Na de akkor lássuk azokat az egészséges, tápláló ételeket, amiknek nyugodt szívvel helyt adhattok a konyhátokban.

Zöldségek: brokkoli, cékla, zeller, karfiol, uborka, spárga, hagyma, sárgarépa, paprika, spenót, kelkáposzta, salátafélék, retek, zöldbab, cukkini, paradicsom, kelbimbó, gombák.

Gyümölcsök: eper, áfonya, málna, sárgabarack, őszibarack, nektarin, alma, szőlő, grapefruit, narancs, citrom, lime, körte, cseresznye, ananász, gránátalma, kiwi, mangó, banán (mértékkel).

Fehérjeforrások: tojás, halak, csirkemell, csirkecomb, pulykamell, tofu, sovány marhahús, sovány sajtok, túró, magas hústartalmú csirkemell sonka (adalékanyag mentes).

Egészséges szénhidrátok: édesburgonya, burgonya (mértékkel), zabpehely, zabpehelyliszt, zabkorpa, amaránt, quinoa, rizs, bab, lencse, csicseri borsó, hajdina, árpa,köles, teljes kiőrlésű kenyér, teljes kiőrlésű tészta, teljes kiőrlésű tortilla.

Egészséges zsírok: olajbogyó, olívaolaj, avokádó, avokádóolaj, kókuszdió, diófélék, magvak, mogyoróvaj, kókuszolaj, lenmagolaj.

Egyéb: eritrit, zsírszegény kakaópor, Himalája só, kókuszreszelék.

Egészséges magok: napraforgómag, szezámmag, tökmag, chia mag, lenmag.

Tejtermékek és tejhelyettesítők: görög joghurt, sajt, túró, mandulatej, kókusztej, kecskesajt, kefir.

Fűszerek: bármilyen friss vagy szárított fűszer.

Természetesen a fenti lista nem teljes körű, de egy jó alapja lehet annak, hogy elindulj a helyes irányba.

egészségtudatos bevásárlás